Alla inlägg under oktober 2010

Av Lena Englund - 28 oktober 2010 21:39

Donna har kommit på att det där med harar är ju en kul grej...vilket varken husse eller haren håller med om.

Hon har råkat träffa på hare mest varje dag den sista veckan..en drev hon rakt mot husse....han blev så förvånad att han glömde eller rättare sagt hann inte fota..

Ikväll är hon med Roger på jobbet och där finns det hare överallt,  när dom var på kvällsrundan (i koppel) då det dök upp en hare..och Donna skrek och tjöt hela vägen tillbaka.

Det första hon gör när man kommer till skogen är att spana....spana...spana

så nu kan lilla fröken inte vistas i skogen eller på F21 utan sprayhalsband vilket har blivit hennes nya smycke  

 


  


  


    


       

Av Lena Englund - 26 oktober 2010 18:46

Igår fick vi besök av Malin och hennes tjejer och det är något som alltid är lika kul. Det är så himla tur att våra vovvar går så bra ihop (när Donna väl har fått springa av sig det värsta rycken först)

Bibi och Donna gör sina turer för att spana efter vilt...eller Bibi spanar och Donna hakar på men förstår nog inte riktigt vad det är dom spanar efter egentligen.

Hekaya och Daya tar det lugnt och väntar mest på att få inkassera lite godis mellan varven... ingen större aktivitet där inte, varför röra på sig om man inte måste??  

Några bilder från dagen fler finns under Bilder 2010.


Ooops... ett hinder på vägen.....två orkaner möts  

 


   


 


Hekaya och Hidaya lite lättare att fota....snyggaste systrarna i hela världen  

 

     

Det blev ivarje fall en bild på "stillastående" vackra Kibibi.....

 


..annars ser det mest ut...så här....

 


...eller så här......

   

Ingen stilla snygg bild på Donna......men hon var med om ni inte hann uppfatta det på bilderna....

Tack för besöket vi saknar er redan, hundarna sov resten av dagen och kvällen.   



Av Lena Englund - 12 oktober 2010 09:52

På fredag förmiddag åkte jag och Malin med Donna och Kibibi till Sundsvall för Mittnorden utställningen.

Vi sov över på Södra bergets vandrarhem (det kan jag rekommendera, billigt också) som ligger ganska nära Nordichallen där utställningen skulle vara.

Jag ställde klockan på kvart i sju, trodde jag ivarje fall, men tidigt på morgonen började det springa folk i korridoren, jag tyckte att dom var uppe väl tidigt, så jag var tvungen att kika på klockan och den var nästan halv åtta  hmm..jag hade ställt den på kvart i åtta. För RR började bedömningen klockan nio.

Men vi hann i tid och fick alla grejor på plats och kunde pusta ut....men bara en kort stund för det var en "höghastighets"domare som kastade ut en himla massa 2:a pris.

När det var vår tur i ringen så gick det snabbt...in och springa och ut med ett 2:a pris  

Men jag förstår att vi fick en tvåa för Donna hoppade undan vid hanteringen och tittade på allt och alla när vi sprang, jag hade på känn att det kunde bli så redan innan vi åkte, för att hon är lite spökig och ska snart in i löp så det var väl lite dumt av mig att ändå åka.

Domaren sa inte ett pip under tiden vi var inne i ringen, utan man fick bara kritiklappen i handen och hej då.....fort var det gjort  

Men hennes kritik, vilket i vissa delar " a bit strong in skull"jag inte riktigt förstår när man ser hennes söta lilla fröken huvud?? men så här löd kritiken:


"16 months good buildt bitch, a bit strong in skull, good earset, little round eyes, good neck and topline, tailset could be better, good ribs, forchest could be better, to straight in front which makes her movement high stepping, good feet and legs."

Domare: Joo Schepers, Nederländerna


Men jag måste säga att jag är så imponerad och glad att hon är så lugn bland alla hundar när vi är på utställning när hon annars bara vill busa med alla hon möter, sötnos  Det blev ingen bild på Donna så jag lägger in en bild  (av sämre kvalitet beroende på fotografen) på Bibi.


Malin och Kibibi

 


...men ni får en nospuss från Donna istället...

     

    






Av Lena Englund - 3 oktober 2010 19:50

Idag åkte vi till skogen vid halv elva det var mulet men ganska varmt. Som vanligt var det spår och uppletande som gällde. Donna är superduktig i spårskogen och det är riktigt kul att hon plockar alla apporter och tar alla vinklar jättebra. Hekaya har börjat sakta ner farten till ett lagomt tempo nu och plockade  upp alla apporter utom en idag,och det var helt och hållet mitt fel   jag svamlade bort en bit av en sträcka då jag var övertygad om att Hekaya tog helt fel väg........vilket hon inte gjorde....jag sa till Tessan att nästa gång vi går ett spår så slå mig i huvudet om jag säger att hon går fel..."ok" sa hon "jag kastar en apport" 

Uppletande rutan, där hämtade Hekaya fyra saker som jag lagt ut i förväg men den femte blev för svår hon tycker att det är jättekul att hämta och lämna.

Donna tycker det är roligare att springa ut som en galning i rutan och sedan kasta omkring alla saker hon hittar för att så småningom komma med dom.....men överlämnandet får vi jobba mer med......

Lite bilder blev det men med min "lilla" kamera så ni får ha lite överseende....min fotograf jobbade idag....med annat.


Tre vackra....

    


Hekaya letar och letar.....kuul...ul...


 Vadå fem saker???alltså en kvar eller??   


....nu då?? är det fem nu???      


Spikes tur i rutan.....duktiga killen.. 


Hekaya i spåret.....

     


Spike i spåret...

    

Tyvärr blev det inga bilder på Donna för jag är ju inte van att fota själv... och jag glömde bort att be Tessan fota henne... så.. indirekt är det ju Rogers jobbs fel  som "lånar" fotografen titt som tätt.


Sätter in lite bilder på sötnosarna när dom ska försöka samsas om solen i soffan här hemma

....hmmm...måste hon ligga här...jag var här först...jaha nu kan jag inte vila som jag brukar...jag som är gammal får väl sitta då...


..men va f-n....nu lägger jag mig...hon går ju aldrig.... 


nu tycker jag att det blev lite trångt här alltså...hallå matte...ska jag ha så här liten plats??   


....förresten....vad gör du??? får jag se...

    

 som ni ser så är hon helt frisk ingen förkylning på gång....  sötnäsan..


Tack Tessan för idag, vilken tur att vi har samma intresse och älskar att vara ute i skogen tillsammans med våra vovvar, massor av kramar till dig.       



Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards