Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Spår, uppletande och slalom....

Av Lena Englund - 30 maj 2011 19:33

Idag passade jag på att åka till skogen i det härliga vädret, sol och riktigt varmt. Jag la spår som inte var så långa men hade många vinklar, för det är där Hekaya brukar slarva.

Under tiden spåren fick ligga så gick jag en skogspromenad som blev längre än vad jag tänkt mig men det var så vackert väder så jag vill inte vända.

Vallade en ruta för lite uppletande tog det jag hade med mig att lägga ut mobiltelefonen, mitt bälte och ett skosnöre  man tager vad man haver sa kajsa varg.

Donna tyckte att mobiltelefonen var lite läskig och svår att greppa men kom med den till sist och Hekaya älskar uppletande så hon studsade fram och kom med sakerna i ett huj. Hon bryr sig inte så mycket vad det är bara hon får en godis i utbyte så.

Så ett par timmar senare så gick vi tillbaka för att gå spåret. Donna älskar verkligen att spåra hon har nosen i backen hela vägen men som vanligt så missar hon slutapporten. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att hon inte ska gå förbi den, får fundera vidare på det.

Hekaya slarvar nå´t kopiöst, hon är mästarinna på att gena vilket gör att hon kan missa ngn apport på vägen. Har slutat att snitsla spåret eftersom hon kollar efter dom så nu har hon ivf nosen i backen och hittar alltid slutapporten.

Två hundar av samma ras men är såå olika i allt.


När vi slutligen åkte hem så tog vi svängen förbi blkk för att se om det var ledigt på gräsplanen. Det finns nästan alltid en agilitybana uppställd där så Donna fick prova hindret och slalom mellan pinnarna, det gillar hon verkligen.

Plötsligt blev det alldeles mörkt på himlen och det började regna så vi avbröt och åkte hem.

Nu har jag två snarkandes hundar i sofforna och jag känner mig ganska nöjd också, men några bilder blev det inte ikväll utan det får bli lite "gamla" bilder  


Donna njuter i solen...än så länge....

 

Donna ligger och väntar...beredd på attack när Hekaya kommer.....men hallåå..kom då....

   


Det är såå skönt att ligga still en sekund.... 

...och rulla runt i sanden ett tag....   

Hekaya sitter hellre än att hon skulle lägga sig ute....det finns ju ingen filt ju...man blir smutsig...

   

 
 
Ingen bild

Lasse

30 maj 2011 22:13

Donna njuter i solen...än så länge....
Me like!!!!!!

/Lasse

 
Ingen bild

Lisbeth & Alize

30 maj 2011 22:24

Visst var det en härlig kväll. Efter senaste tidens kyla behöver vi verkligen lite värme.
Jag la oxå ett spår i kväll, hann inte med någon lydnadsträning, Tyvärr har man även annat än att träna hund att göra, jobba, städa, tvätta....ja du vet..Kram Lisbeth

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards