Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Rundbanan i Älvsbyn

Av Lena Englund - 31 juli 2011 17:40

Idag tog vi kurs mot Älvsbyn för ett varv på rundbanan. Malin kom också med hela familjen väl inpackad i bilen..två hundar, fyra människor och en barnvagn i den numera lilla volvon  

Fick äntligen träffa lilla Elsa, söt som en karamell låg hon där i vagnen helt obrydd i vad som hände runtomkring. Sova och äta det är livet det  och  My är nog den bästa storasyster som finns...vilken tur Elsa har.


Donna var först ut på banan och hon stack iväg efter motorharen och körde hela varvet runt....duktiga tjejen. Men lite trött blev hon allt sötnosen 

Sedan var det Bibis tur...hon började ladda för rundan tidigt så hon var så uppe i varv innan Malin skulle släppa henne, att det knappt gick att hålla kvar henne tills haren kört förbi  Men sedan var det bara fullt ös från början till slut...duktiga Bibi.


Hekaya förvånade mig mest för när jag tog ut henne ur bilen var hon  raka motsvarigheten till Bibi, helt urladdad.  Gäspande sprang hon brevid mig för att värma upp men ju mer vi sprang desto piggare blev tanten och började smått komma ihåg haren när hon hörde ljudet av motorn.

Pigga öron och lång hals var det när vi gick in på banan och hon stirrade efter motorharen när den var på väg. Sedan bar det iväg hon var riktigt duktig och tog hela varvet  Det var första gången, innan har hon stannat vid första kurvan för att sedan vända och hälsa på publiken.  Hon tänkte nog att idag när det var det tomt på publik så hon kunde lika gärna ta hela varvet 

Tack Malin med familj för en trevlig dag, vilket det alltid blir med er, det gör vi igen tycker jag.


Donna drar iväg...

     


Bibis tur... 

     


Och sist så är det Hekayas tur hon tyckte det var riktigt kul idag.... 

     

 


När haren sedan stannade så var hon inte särskilt brydd i själva "haren" ...men däremot i motorn vilken hon vaktade noga                  



 
 
Ingen bild

Malin, Hidaya o Kibibi

31 juli 2011 18:41

Tack för en trevlig dag och Elsa tackar för den fina presenten!! Självklart gör vi det igen - nu gillar ju tom gammeltanten att dra helvarv - får se hur det går nästa gång om det är publik ;-)? Daya var nog nöjd över att bara supporta o smaka på gofika... På Bibi märks det inte ens att hon varit och sprungit full fart - hon är extra laddad för kvällstur med husse i joggingspåret. Ska försöka komma mig på träning till veckan. Massa, massa kramar till bästa ni!!

 
Helena & Inra

Helena & Inra

3 augusti 2011 12:00

Hej! Kul att dom är så duktiga på att springa på banan : ) Roligt att träffa Malins lilla bäbis : ) Stora sommarkramar från oss : )

http://www.lionqueen.se

 
Lisbeth & Alize

Lisbeth & Alize

3 augusti 2011 18:54

Vad roligt de har på banan,,,,,
Tror vi ska testa någon gång, får hålla utkik om ni ska iväg igen.
Kram Lisbeth

http://my.opera.com/Rottisflickan/blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards