Alla inlägg under juli 2011

Av Lena Englund - 31 juli 2011 17:40

Idag tog vi kurs mot Älvsbyn för ett varv på rundbanan. Malin kom också med hela familjen väl inpackad i bilen..två hundar, fyra människor och en barnvagn i den numera lilla volvon  

Fick äntligen träffa lilla Elsa, söt som en karamell låg hon där i vagnen helt obrydd i vad som hände runtomkring. Sova och äta det är livet det  och  My är nog den bästa storasyster som finns...vilken tur Elsa har.


Donna var först ut på banan och hon stack iväg efter motorharen och körde hela varvet runt....duktiga tjejen. Men lite trött blev hon allt sötnosen 

Sedan var det Bibis tur...hon började ladda för rundan tidigt så hon var så uppe i varv innan Malin skulle släppa henne, att det knappt gick att hålla kvar henne tills haren kört förbi  Men sedan var det bara fullt ös från början till slut...duktiga Bibi.


Hekaya förvånade mig mest för när jag tog ut henne ur bilen var hon  raka motsvarigheten till Bibi, helt urladdad.  Gäspande sprang hon brevid mig för att värma upp men ju mer vi sprang desto piggare blev tanten och började smått komma ihåg haren när hon hörde ljudet av motorn.

Pigga öron och lång hals var det när vi gick in på banan och hon stirrade efter motorharen när den var på väg. Sedan bar det iväg hon var riktigt duktig och tog hela varvet  Det var första gången, innan har hon stannat vid första kurvan för att sedan vända och hälsa på publiken.  Hon tänkte nog att idag när det var det tomt på publik så hon kunde lika gärna ta hela varvet 

Tack Malin med familj för en trevlig dag, vilket det alltid blir med er, det gör vi igen tycker jag.


Donna drar iväg...

     


Bibis tur... 

     


Och sist så är det Hekayas tur hon tyckte det var riktigt kul idag.... 

     

 


När haren sedan stannade så var hon inte särskilt brydd i själva "haren" ...men däremot i motorn vilken hon vaktade noga                  



Av Lena Englund - 13 juli 2011 12:45

Har inte riktigt haft tid att skriva inlägg i bloggen på länge men nu bänkar jag mig vid datorn.

Jag och Donna går en kurs i personsök/budföring. Det är fyra hundar, tre är från Luleå och Älvsbyn, som träffas en gång i veckan. Jag har aldrig provat på sök tidigare men det är himla kul för både hund och förare, synd bara att det är mycket väntande bland mygg å knott.

Donna har ju dessutom löpt under kursens gång men vår snälla kursledare gjorde ett uppehåll så att hon skulle hinna ur höglöpet. Hon är enda tiken på kursen, så tack för det;-) Så nu kör vi vidare och Donna tycker det är spännande när hon blir ivägskickad för att "hitta" sökobjektet, den stackaren får pussar i mängder antingen dom vill eller inte.

Budföring funkar ganska bra, har inte hunnit träna det så många gånger men måste träna det på fler och för henne okända personer.

Sedan har vi precis avslutat en förberedande grundkurs i tävlingslydnad och det har varit nyttigt för jag har lärt mig massor av enkla knep så att det ska flyta på bättre mellan mig och Donna i träningen.

Så i höst blir det fortsättningskursen tävlingslydnad 1 där vi sätter ihop alla moment och nöter in dom ska bli riktigt kul.

Det bästa med kursen förutom att vi har en himla duktig instruktör är att hon tar endast emot max 6 hundar så vi hinner träna mycket varje kurstillfälle.


Lite bus bilder:

         

   


Vi har även gått ett öppenklass viltspår men tyvärr var Donna inte på älgspårshumör utan det blev mest typ nosa-på-så-mycket-yta-som-du-kan spår, vilket slutade som inte godkänt...hahahaha..vi gör ett nytt försök till hösten igen.


Sedan har min dotter Linda med familj från stockholm varit här under midsommar.  Det är så underbart härligt att få träffas för det blir ju inte så ofta utan det blir ju mest via telefon. Men vårt lilla barnbarn Elvira är så otroligt söt man kan bara inte låta bli att pussa henne ( hon var ju lite reserverad eftersom vi inte träffas så ofta men en och annan puss snodde jag allt)

Och nu på fredag kommer min son Christoffer och Mikaela från Enköping hit och det längtar jag sååå mycket efter.. för som sagt avstånd är tråkiga...


Linda och Elvira på retrocaféet i Boden


Elvira   




Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards