Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Nationell utställning i Piteå..

Av Lena Englund - 16 maj 2010 09:54

Igår var jag till Piteå på den nationella utställningen för att heja på Kibibi, Buster, Inra, Rut, Alma och Ford. Det var jättekul att se så många vackra RR samlade på en plats. Ikungas Kibibi By Lex (Bibi) blev bästa tik, BIM och fick CK och cert och Norridge Koneki (Buster) blev femte bästa hanne med CK.

Eftersom jag filmade samtidigt så var det svårt att hinna prata med alla som ställde. Så jag tar tillfället i akt nu och grattar Alma,Inra, Rut och Ford  för sina fina prestationer i utställningsringen och vill bara säga till vackra mamma Inra att hon kan vara stolt över sina "bebisar" dom har vuxit upp och blivit otroligt vackra, det visade verkligen Rut och Ford den här dagen. Det har varit en trevlig dag med alla vänner, fast det kändes lite bittert att inte kunna ställa Donna eftersom hon har varit sjuk, men vi kommer igen och ses snart igen, säkert på någon utställning. Och Donnas syskon som har vägarna förbi Boden  ni är varmt välkomna att hälsa på hos oss när som helst. 

Lägger in lite bilder som Therese har fotat fler finns att se på hennes blogg som finns under länken "Spike".


Buster

 




  


Kibibi  


 



 


Var bara tvungen att sätta in den här bilden på Bibi, allt hänger inte med när man vrider huvudet snabbt  sötnäsan... 


 


Och naturligtvis måste en bild på vackraste syster Hidaya vara med     


 


Här lägger jag in en bildserie på våra vovvar så får ni se vad dom roade sig med när matte var på utställning och dom fick egen kvalitetstid med husse. 


Hekaya svalkar sina tassar i lugn och ro...........


  



...då lugnet byts ut till ett RR race i vattnet av den "lilla" tornadon Donna......


      



Kom igen syrran....det är ju kul.....kolla vad det plaskar.....

   

..Kom INTE hit....å stänk INTE på mig.....för dåå...... 


  


..Okej..då sticker jag iväg då......vi kanske kan busa på land......


       


..jippie.....kuul...visst syrran....men...oj...hoppla....



....bli inte så sur....jag vill ju bara busa lite....


  

    våra två sötnosar dom är bara så underbara att vara med 




  




 
 
Helena & Inra

Helena & Inra

18 maj 2010 09:20

Hej! Ja Inra & Matte är så stolt över alla valpar. Dom är så fina,glada och trevliga. Saknade Donna,var som att det fattades nåt när hon inte var där:)Kul att det gick så bra för våra träningskompisar Kibibi & Buster,jag är jätteglad för deras skull.Fina bilder på Hekaya & Donna:)Kram

http://www.lionqueen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards