Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Inoff utställning i Boden

Av Lena Englund - 22 januari 2011 19:56

 Idag har vi tillbringat hela dagen på utställning, jag, Roger och Donna....... det blev lite långdraget och ganska trångt.. men vi härdade ut. Dessutom hade vi ju världens bästa hejarklack med oss Tessan, Malin & Niklas med Daya och Bibi.

Det gick faktiskt hyfsat för att vara första utställningen sedan Sundsvall i oktober. Donna skötte sig jättebra nu behöver matte bara träna på att få henne gladare inne i ringen och håller upp huvudet när vi springer, så jag får väl börja hoppa och tjoa så kanske det löser sig;-) Men det är så bra att det blir några inoff utställningar i Boden så att vi kan träna innan vi ska till Ö-kalix och Piteå i maj.


Hon fick fin kritik av domaren, Gunilla Berglund:


"Fem ungtik med ett vackert huvud.Trevligt och vänligt uttryck. Vacker lång hals. Normalt vinklad fram, mycket bra bak. Flott överlinje. Rör sig med rastypiska lätta rörelser. Glad och trevlig. Välvisad."


Hon fick HP och blev BIR så vi är jättenöjda.

Lite bilder blev det på hundvänner i ringen som Roger hann fota.


Jag och Donna i unghundsklass 

   


Chamilla med Dalmadogs Adorable Portos i Valpklass

  


Helené med Dalmadog´s Apricot Lilly. (Helené är uppfödare och Dalmadog´s Apricot Lilly och Adorable Portos är från hennes först kull. Hemsida www.dalmadogs.dinstudio.se)

  


Madness Every Day´s Hope ( allas vår Chabo) med matte Fredrika i öppenklass.

 


Pandoras White Snake med matte Magdalena i öppenklass


Dobbermann tiken King of Chrystals Kingly Lolita med matte Ewa i unghundklass. Grattis till en 3:e plats i finalen det gjorde ni bra.


Rebeckas Basenji tik King Khufu Love Potion Number One i öppenklass...

  

  


och Basenji hanen SUCH Zahleka Merric Merlot. Hanen gick vidare till finalen där han han tog hem allt, ett stort GRATTIS!!!  

  



Hoppas att jag fick allt rätt nu Rebecka annars får du skälla på mig    



             



 
 
Beckis

Beckis

22 januari 2011 21:37

Hej! Vilka fina bilder!! Kan meddela att matte varit slarvig och inte bytt nrlapp på översta bilden...dvs, det är Wili på båda bilderna ;) Fast jag tror inte han klagar :) Tyvär kan vi inte komma på onsträningen för jag jobbar. Hoppas ni får en trevlig träning och att vi ses snart igen.

http://www.realdogsdontbark.hundsida.se

 
Ingen bild

Helen&Buster

23 januari 2011 09:23

Gratttis till dig o Donna, ska komma snart nu på träningarna när det är lite varmare =) Kram

 
Lisbeth o Alize

Lisbeth o Alize

26 januari 2011 15:18

GRATTIS !!
Fina Donna klart att hon ska ha de bästa priset!!
Kram Lisbeth

http://www.lisbeth.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards