Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Nationell utställning i Piteå

Av Lena Englund - 18 juli 2010 17:08

   Idag har varit på sista utställningen för i år, tror jag. Donna var verkligen duktig i ringen och sprang jättefint och domaren fick klämma å känna utan att hon brydde sig. Uppställningen var däremot inte bra från mattes sida, men vi hinner ju träna tills nästa år.


Hon knep en 1:a plats i konkurrensen och fick sitt första ck, gick vidare till bästa tik där hon kom på fjärde plats,jag är jättestolt över sötnosen.

Domare var Anette Edlander och hon gav denna kritik:

"Vackert feminint huvud m bra propotioner, välansatta välburna öron, Utm hals o överlinje, korrekt ridge m bra längd. Välvinklad bak, korr bröstdjup, ngt rak överarm. Välställda ben o fina tassar. Rör sig bra från alla håll. Välpresenterad. Trevligt temperament."



( ställde upp henne så bakbenen hamnade i en grop )


Här var Donna jätteduktig behövde knappt korrigera, tyckte nog att det var kul att springa efter allt bilåkande

 


Malin och Kibibi vad vore utställningar utan er  

 



Jättekul att du Helen var med och ställde snyggaste killen i stan, Buster ( Norridge Koneki) det är nå´t visst med Norridge vovvar  

  

Inra är ju bara så fin, du har en riktigt vacker vovve Helena, och tack för att du ringde förra sommaren och frågade om vi ville ta Donna på foder vi har inte ångrat en minut ska du veta. Hekaya saknar Donna när hon inte är hemma och Donna saknar Hekaya, dom förgyller varandras liv och tant Hekaya kan behöva ngn som livar upp henne  


Kul att träffa alla RR tokiga människor synd att det bara blir på utställningar, men vi hoppas på att det blir Lure coursing i Nordmaling ngn mer gång så yrvädret Donna får testa. Hekaya nöjer sig med att vara publik och le åt alla som låter sig luras att springa efter plastpåsar. 

Malin,  vi träffas väl snart och tränar eller gör ngt annat kul med vovvarna för utan er skulle det vara bra tråkigt, tur att du flyttade upp igen  

Tessan och Roger våra egna paparazzi         

   



 
 
Ingen bild

Malin o tjejerna

18 juli 2010 22:14

Ni var superduktiga idag!! G R A T T I S :-) :-) Tror nog jag ska lyckas lura med er på några fler utställningar det här året...
Hmm, bilden på mig o Bibi säger väl allt? Jag trodde det skulle vara kul med utställning, haha. Min lilla skitunge som jag älskar.

Ångrar inte en sekund att jag flyttade upp igen. Är så glada att ni finns här o hänger med på alla tokigheter.

Daya saknade systeryster idag - hon hade velat hänga med henne.
Kramar!

 
Ingen bild

DjungelJeppe

21 juli 2010 12:14

Jaa, ett stort grattis till det fina resultatet! Hoppas vi ses på fler utställningar framöver. Matte behöver en del träning, hur kul är det att släpa runt på värsta nervvraket i ringen-inte ens köttbullar smakar gott i hennes sällskap då... Nu är vi och slappar i sommarstugan, vi har bla haft dambesök från Nordmaling, brorsan tyckte att jag var oerhört pinsamt när jag från alla håll och kanter försökte fortplanta mig med Phuma... Vad kan jag säga... a

 
Ingen bild

Lisbeth o Alize

22 juli 2010 20:18

Stort grattis!!!! Vad kul med så bra resultat.
Men donna är ju en snygging så då ska det vara en fin bedömning.
Semester häls från Stockholm/kram Lisbeth

 
Helena & Inra

Helena & Inra

23 juli 2010 10:50

Hej! Ni var så duktiga både du och Donna:)Det gjorde ni verkligen bra! "Grattis". Inra var så envis,det var därför jag skrattade så på bilden. Charmtrollet;) En trevlig dag var det i gott sällskap och vädret var perfekt! Roligt att det funkar så bra med Donna i er familj. Tack för att ni tar så väl hand om henne. Många kramar:)

http://www.lionqueen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards