Direktlänk till inlägg 6 september 2010

En dag på rundbanan i Älvsbyn

Av Lena Englund - 6 september 2010 19:03

I går var vi till Älvsbyn för att prova på rundbanan med hundarna och det var såå kul. Vi fick först prova starta med släpharen (som inte låter ngt) tant Hekaya var verkligen på hugget, jag fick hålla för allt jag var värd så att hon inte skulle tjuvstarta och komma för "nära" haren. Men sedan drog hon iväg i full fart  hela sträckan och när haren äntligen stannade så inte gick Hekaya fram till den ...näää...hon gick och hälsade på fotograferna och alla människorna som stod längst banan  hon är för mysig den vovven. Sedan körde hon en gång till och gjorde precis likadant igen.

Donna var riktigt peppad när jag släppte på henne efter haren, nu fick hon äntligen springa det snabbaste hon kunde och det gjorde hon hela vägen sedan kom hon tillbaka ...eller matte fick hämta henne...och även  hon fick prova en gång till och man såg verkligen att hon tyckte det var helkul hon tänkte nog "äntligen en som springer mycket fortare än mig, och som jag kan jaga"

Senare fick alla prova att starta med "motor"hare och springa runt hela banan om de ville men jag ville först kolla om dom alls ville springa efter den för den lät ganska högt. Donna tyckte att den var lite konstig och lät illa, hon gjorde två starter men sprang bara några meter för att sedan vända och komma tillbaks till mig.

Hekaya däremot hon gillar/gillar inte mopeder (beror på hur man ser det) så ljudet triggade igång henne och hon drog iväg efter haren och sprang ungefär samma sträcka som tidigare.

Kanske att Roger åker med hundarna till helgen igen så att dom hinner prova en gång till innan banan stänger för i år, men jag ska tyvärr jobba så jag kan inte följa med  

Jag lägger alla bilderna under "Bildarkiv" och några ser ni nedan.

Tack Malin och gänget, båda Tessorna med flock och Helen med sitt gäng för att ni var med, att träffa er är alltid lika kul. Och alla andra som var med den dagen hoppas att vi träffas igen, kanske i Älvsbyn  


Alla väntar ivrigt på sin tur....

 


..en del lite ivrigare än andra....

  


Dagens proffs på banan.. Tellus den vilda....värmer upp inför loppet....och han sprang hela banan runt efter motorharen...   


Tellus in action...

    


Jim och Donna  

  


Spiken hade även han full fart efter haren.....men tyckte att haren var liiite läskig i slutet....

  


Donnas glädjelopp.....egentligen ingen ovanlig syn...så här ser hon oftast ut...

 


..vilket man inte kan säga om Hekaya....så här ser hon vanligen inte ut....men den här dagen gillade hon verkligen att springa fooort....

  


...och hann "nästan" ikapp haren sötnäsan  

  



     

  




  

 
 
Helena & Inra

Helena & Inra

6 september 2010 22:21

ÅÅ vad roligt det ser ut:)Kul att tanterna Hekaya & Hidaya var så på hugget;)Och den lilla Tellus;) han ser ju ut att springa som bara den. hahaha..
Får man prova nästa helg också? Då kan ju vi komma isåfall.Skulle va kul att se hur Inra gör:) Fina bilder! Kram

http://www.lionqueen.se

 
Malin o tjejerna

Malin o tjejerna

8 september 2010 19:59

Fasen så kul vi o hundarna hade! Tänk att tom tanterna tog en repa - Hekaya var ju riktigt på hugget. Att Donna skulle springa var ju väntat, nästa gång tar hon helvarvet.
TUSEN TACK (i vanlig ordning) för alla bilder OCH filmer. Ska ta mig i kragen o uppdatera min blogg oxå...

Ses till helgen.
Kramar

http://vardag.hidaya.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards