Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Varit på Inoff i Boden med Donna.......

Av Lena Englund - 17 april 2010 20:25

Idag har vi varit på utställning här i Boden och verkligen fått träna. Det var på travet i totohallen och där blir det trångt med två ringar och alla hundar med ägare, burar stolar, vagnar m.m

Vi hittade en jättebra plats tyckte vi från början....det var bara det att en fotograf som skulle ta porträttbilder på hundar satte upp sitt "lilla" tält mitt mellan oss och ringen, så vi såg baksidan av tältet ungefär.

Donna låg på sin filt hur bra som helst, kön till fotografen gick precis förbi hennes bädd eller nästan på ibland men hon brydde sig inte det minsta, sneglade lite men hon var mest bara cool  

När vi gick in i ringen så skötte sig Donna riktigt bra det var bara när vi skulle springa så fick vi inte upp någon bra fart så hon såg lite uttråkad ut, ringen var ganska liten, men jag skulle ha satsat mera. En lärdom till nästa gång.

Vi kom till final men där gick vi inte vidare, då var det knökafullt i ringen så det gick knappt att gå runt.

Men det har varit en riktigt trevlig dag och naturligtvis hade vi ju våra bästa vänner med så då blir det ju extra kul.

Bibi var hur fin som helst i ringen och hon rör sig snyggt när hon springer, vi får allt tigga lite stalltips av Bibi hon kanske kan tjuvträna Donna lite ( vilket kanske inte blir i den hastighet man kan ha i ringen) men hon kan bli Donnas mentor  

Sedan hade vi turen att Tessan som är superbra på att fota ställde upp att vara en hel Lördag med oss på utställningen, miljoner tack för det du är guld värd, det hoppas jag att du vet. 

Å Malin man behöver inte ha på sig säkerhetsbälte när man fikar eller sitter på en bänk.....BARA I BILEN.......kram på dig du är bäst, man får många skratt.

Lägger in några bilder på Donna i ringen som Tessan har fotat.


   


   


   


  



En fin Kibibi som blev BIS 4:a GRATTIS!!

     


 
 
Ingen bild

Jeppe

19 april 2010 16:01

Hejsan Donna!
Ville bara säga att jag tycker du är en riktig kalaspingla! Nästa lika läcker som din syster Rut som bor här i Umeå. Henne träffade jag på RR-träff förra veckan och blev tokkär - jag försökte t o m göra söta rr- bäbisar med henne flera gånger, men då skrek människorna åt mig... Kanske ses vi i sommar, mina människor har tänkt att även jag ska få Lure Coursa nämligen, precis som min brorsa - om jag minns rätt så var det just ingenting för din "storasyrra" - men jag tror att du skulle gilla det!

 
Ingen bild

Helena & Inra

19 april 2010 19:17

Hej! Men vilka fina bilder Therese har tagit:) Vilka duktiga tjejer Donna & Bibbi. Det verkar som träningen har gett resultat. Man skulle kunna tro att du & hon som äger canis cafe är syskon. Sa det åt henne i helgen,hon hade hört det förr:)Och du jeppe! Jag håller med det är två riktiga kalaspinglor,Donna & Ruttan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards