Alla inlägg den 4 april 2011

Av Lena Englund - 4 april 2011 18:27

I söndags var det toppenväder, varma vindar, plus att även solen var synlig  och värmde. Vi träffades ett gäng för att träna med våra hundar. Tessan och Spike kom som alltid så vi blev ca 10 st.

Det är längesedan vi var så många och det är riktigt kul även om alla tränar olika saker så kan man surra lite och få lite tips m.m

Donna var INTE sugen på träning däremot att nosa  på varenda mm av planen så jag blev less.

Provade att köra lite apportering och det gick bra, hon har börjat förstå det där med överlämnandet också.

Tränade även rutan och hon springer in i den och stannar när jag säger till, men om det blir för långdraget så vill hon gärna ta konerna  så jag tränar  korta stunder så att hon inte ska hinna börja krångla.

Sedan blev det inkallning,  hon busade med Felix (jack russel) en stund så då passade vi på att även träna inkallning och det gick riktigt bra.

Hekaya älskar apportering hon kan springa nästan hur många gånger som helst bara det finns ngt gott att inkassera

Sedan fick även hon träna inkallning mellan andra hund vilket alltid går bra (ivf hittills).

Ska ställa Donna i Piteå på en inoff till helgen men vi är lite ringrostiga så vi får väl se hur det går  det är ju bra träning. Jag har beslutat att eftersom jag kommer att jobba alla helger i vår och sommar så tänker jag bara ställa i Piteå och Ö-Kalix det får räcka.


Lite bilder från  söndagen och idag.


Tessan och Spike

  



Donna väntar på inkallningen..


Här är hon på väg in i rutan.... 


Fröken Bus


full fart...

 

hmmm...hårt vatten..... 


Hekaya gillar att springa på isen och alla stora ytor...


och sist några bilder på två tokiga hundar  

                   


Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards