Alla inlägg den 10 april 2011

Av Lena Englund - 10 april 2011 21:04

Så har vi varit till Piteå på en inoff och ställt Donna. Vi klarade varven i ringen och sötnosen fick ett Hp, jag är jättenöjd.  Domaren var en ängel och lät henne slippa hanteringen som hon för tillfället inte gillar, och det tackar jag honom för. Vill ju inte att hon ska få en dålig inställning till utställning ( så fyndig jag var nu då )


Nu så här efteråt kan jag väl känna; är det här så kul, eller är det bara kul att träffa alla underbara hundmänniskor som jag lärt känna  genom utställningar mm? Jag börjar förstå varför somliga vill bli domare, det är väl som med lekledare på alla fester, dom väljer att vara det så att dom slipper leka själva, och tur är väl det att dom finns  

Donna är jätteduktig på utställningar och jag tror att hon för det mesta tycker det är kul. 

Alltså är det nog jag som känner lite tvivel, tycker jag verkligen att det är så kul som jag försöker intala mig själv, eller är det att jag inte orkar som jag brukar eftersom mina händer inte är i så bra form ( vilket jag försöker nonchalera)

  

Nåja jag har ju redan anmält oss till ö-kalix och Piteå i maj så mest troligt åker vi dit, OM Donna har kommit över sin lite "skygga" period annars vill jag nog inte utsätta henne för det utan då åker vi nog bara dit som publik. Vi hinner ställa nästa år igen om det är så att vi fortfarande vill  

Och snaaart är det ju barmark i skogen så att vi kan börja träna spår mm som både hundarna och jag älskar, att bara vistas i skogen är så lugnt och harmoniskt så man blir frisk i både kropp och själ.


Lite bilder blev det ju på alla tre tjejerna i ringen Hidaya, Kibibi och Donna, dom var så duktiga. Tack Malin för sällskapet, hälsa mamsen att det var kul att hon följde med. 


Donna

 


Hidaya

 


Kibibi

 







Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards