Alla inlägg den 23 april 2011

Av Lena Englund - 23 april 2011 18:57

Vad har vi då gjort och vad ska vi göra under denna helg, vi har/ska: kratta gården - varit i skogen med hundarna- dammsugit huset- varit i skogen med hundarna- tvättat- v.i.s.m.h- ätit god mat och godis- v.i.s.m.h- o.s.v

Jag och hundarna har njutit av att vara lediga samtidigt som husse, vilket inte är så ofta numera.

Snart börjar utställningssäsongen och i år är jag tveksam OM jag alls ska ställa Donna. Hon behöver dels växa till sig vilket inte är ngt problem men hon behöver i första hand bli mer lugn och harmonisk, hon behöver tid att landa och bli mer balanserad. Hon har kommit en bra bit på väg men är ju ganska ung ännu och jag begär inte att hon ska bli "balanserad" över en natt.

Hon är ju  yrvädret-duracellkaninen-vispen-sötnosen-Donna, och jag älskar henne för just det men för hennes egen skull kanske vi skulle börja meditera tillsammans .


Hekaya älskar sin Donna men tycker nog att hon kan vara lika irriterande som en fluga ibland,  hon saknar henne när hon inte är hemma och blir superglad när hon väl kommer hem.  Att det sedan är lite svårt att bara få njuta och flanera i skogen när Donna är med det är liksom ett av tillbehören som inte gick att reklamera när Donna flyttade in . Hon är som ett skrovmål med xtra allt, det är bara att äta.

Just nu är lyckan fullständig för en av soldyrkarna när man kan ligga ute och mysa...alltså Hekaya myser och Donna tar power naps på sådär 10 sek sedan upp och kolla läget igen. Hekaya vet hur man relaxar  


Lite bilder på vovvarna i det härliga vädret och sandfält...nackdelen är väl att det är som ett sandtag inomhus också..det är knappast någon idé att plocka undan dammsugaren...men vad gör det.


Donnas "försiktiga" busattacker...

   


nuuu förstår jag varför Hekaya har jack i öronen.....

 

Gott med vatten oavsett om det är rinnande..


..eller lite fastare form på det. 


Donna spanar..tror ni att det någonsin kommer att hinna fastna något hull på henne??....jag är skeptisk..  


...om hon inte lär av Hekaya och vilar sig i form så fort man får en chans....

    


..alltså..hallå..Hekaya är det så här du brukar göra...men då ryms ju bara  mitt

huvud juuu  


 

 Jag tror att vad hon egentligen försöker göra är att täppa igen hålen på sprayhalsbandet så att det blir fritt att jaga hare igen...       






  

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards