Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Gammelmatte hälsar på...å så träning......

Av Lena Englund - 6 februari 2010 14:06

I fredags var Donnas gammelmatte Helena och hennes son Viggo och hälsade på, gissa om det var en glad vovve som mötte dom i dörren   Donna sprang runt som en tok och hoppade upp och pussades (min väluppfostrade lilla vovve)så hon nästan knuffade omkull Viggo, tur att han är van vid hundar.

Sedan när dom åkte så gick Donna omkring och gnällde och hoppade upp i sängen för att spana om dom var kvar ute, men till sist insåg hon att dom inte skulle komma in igen så då gick hon och la sig.

Men snart ska jag och Roger bort och då ska Donna få vara hos gammelmatte en stund på kvällen och busa med Inra, så jag får väl hålla tummarna att allt är helt hemma hos dom när vi hämtar henne igen.

Donna har haft problem med sin mage, och när jag tänker efter så har hon alltid haft mycket gaser i magen och det "pyser" om henne då och då. Men nu sista veckan så har det blivit outhärdligt, hennes små pys kan verkligen få alla att fly från lukten. Då ska ni veta att hon sover nedanför min säng och vi måste ha sovrumsdörren helt öppen för att klara av en natt med "gasdamen". Ska kolla om jag ska byta foder eller om det är tuggbenen som magen inte tycker om, ska ivf börja med att ta bort tuggbenen och se om det blir bättre.  

 Jag är så nyfiken hur alla syskon är till sättet och hur dom ser ut och om dom tänker ställa ut eller tränar något annat, det skulle vara så himla kul att träffa alla, men vi bor ju i olika delar av vårt avlånga land så det är inte bara att träffas. Men jag mailade Medelene i Umeå  och frågade lite om Rut (Donnas kullsyster)och nu har jag fått svar från Madde där hon berättar lite om Rut, och dom är verkligen lika i nästan allt, och det där med att inte vilja gå i trappor tycks också vara en gemensam fobi.

Här är bilder på sötnosen Rut (Lion Queen Chanel)som jag fick av Madelene

         

Idag har vi varit och tränat tillsammans med Therese och Spike. Först gick vi en långpromenad i skogen, eller kanske inte så lång men väldigt mycket plumsande i snö för vissa (Tessan & Spike) Spike körde t.om fast i djupsnön för den var så lös och djup att han inte fick något fäste med tassarna för att komma upp ur den. Jag höll mig till spåret. Roger gick en annan väg med Donna och Hekaya. Sedan tränade vi lite fotgång och inkallning, gick ganska bra men det är lite kallt ännu för att kunna träna en längre stund, så vi tog ett kortare träningspass.

Sedan fick Tessan och Spike träna lite med Hekaya som störning, hon är inte så bra störning eftersom hon inte rör sig i onödan, står mest brevid matte eller går i hennes fotspår   Jag lägger in lite bilder från idag och igår under bilder 2010.

Nu sover båda sötnosarna   och då blir det så tyst och konstigt i huset, men ganska skönt ibland. Tack för sällskapet idag Tessan och Spike vilken tur vi har att Jim träffade just dig och att ni har en så himla fin vovve som Spike.

 
 
Helena & Inra

Helena & Inra

6 februari 2010 22:36

Hej! Tack för senast:) Det ska bli jättekul att sköta henne.. Hon skulle kunna ha kul i Viggos rum leksaker & mjukdjur, nog ska det gå bra;) Hon skulle ju få sova med Viggo i sängen.Han ville ju ta hem henne.. Eller jag vet inte om han ändrade sig tyckte nog att hon var lite för "trevlig";) Han sa till mig innan vi åkte till er : nästa gång mamma är det min tur att välja,varför kunde vi inte ha kvar Rut-Gunilla???
Blev tårögn när vi skulle åka när sötnäsan Donna stod i fönstret. Hon är vild,vacker,jättetrevlig & jättegooo. Kram

http://lionqueen.se

 
Marita

Marita

8 februari 2010 15:53

Tittar in och vill bara säga att ni har så härliga bilder på hundarna. Vad kul att "gammelmatte" hälsar på. Förstår att det är populärt.
Ha de gott,
Kram o morbror Peppe skickar en nospuss till Donna,

http://nospussar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards