Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Söndag och solen skiner....igen

Av Lena Englund - 14 februari 2010 16:44

Idag var vi fler på träningen, Therese med sin snygging Spike och Malin med sötnosarna Daya och Bibi kom också.

Jag fick hjälp av Malin med Donnas platsliggning och fotgång så nu vet jag hur jag ska träna, tack för det Malin du är guld värd. Nu är det bara jag som måste träna upp snabbheten i klick o belöningshanden  för Donna är sååå duktig det är matte som trasslar lite ibland.

Vi hade även idag uppletande och jag måste säga att det är det roligaste momenten för man får verkligen skratta när man ser allas våra hundars olikheter i sökrutan. Somliga tycker det är jättekul och springer ut och letar, hittar och överlämnar alla sakerna. Sedan finns det andra som tar det lite lugnt och tittar  på oss och sedan på sökrutan, för att med en suck släntra iväg för att "hitta" sakerna som någon har slängt ut, helt i onödan eftersom alla saker redan har blivit hittade flera gånger tidigare av de andra hundarna. Men vad gör man inte för att  behaga sina tvåbenta vänner. 

Donna hon kastar sig ut i sökrutan och kör någon slags, som Roger kallar det, "högflygs spaning" för att hitta sakerna, och som vanligt sedan slänga omkring dom en stund innan hon kommer halvvägs, släpper det hon hittat för att sedan springa till mig...så vi får alltså träna mer på överlämnandet.


Hekaya var duktig och riktigt alert, det var väl solen som värmde så skönt, hon hämtade två av tre saker, den tredje som var en orange boll den missade alla hundar och vi också ( både Malin och jag fick leta upp den åt våra hundar) för den dök ner i snön och var svår att hitta igen.

Det var en riktigt trevlig dag som vanligt när vi är och tränar tillsammans, kramar till er Tessan och Malin och till era underbara hundar förståss, jag är så glad att ni finns. Nu ligger båda våra hundar och sussar så skönt och har knappt rört en fena sen vi kom hem    


Donna med en lite irriterad Bibi i bakhasorna...

 


Bibi i sökrutan....med den svårhittade bollen... 

 


Spiken ser lite lurig ut när han har hittat en av sina saker...ska bara tugga lite först....

 


Coola Daya...jag hämtar väl då....jag kommer snaaaart....stressa inte....

  


Donna försöker överrumpla saken........snaart tar jag dig.....

  


Donnas spaningspose......man ser bättre häruppifrån....







Hekaya kommer med den upphittade saken......för att byta mot en korvbit förståss...


  


Det kommer att läggas in fler bilder under Bilder 2010 i februari från dagens träning. 

 
 
Therese och Spike

Therese och Spike

17 februari 2010 21:31

Vi är glad att du finns också! :)
Föressten så tkr jag att du är duktig med Donna, inte trasslar du nåt, ni gör ju snabba framsteg och har ett superbra samarbete. Bara fortsätta träna och tro mer på dig själv, för du är TOPPEN! ;)

Kramar till er tre snygga damer

http://my.opera.com/theresese

 
Ingen bild

Malin, Daya o Bibi

18 februari 2010 21:36

Håller med Therese fullt o fast! Alla behöver däremot hjälp då man tränar, det är ju det man har sina träningskompisar till. Ser redan fram emot nästa träning då jag hoppas att jag inte måste ha näsan i någon flyttkartong.
Kramar

 
Lotta

Lotta

20 februari 2010 21:48

Hej.Abbe tackar för grattiset.Härliga bilder på tjejerna, särskilt Donnas pose där hon ser bättre uppifrån.Abbe har fullt upp med att smaka på killingarna som vi fått.Han är såå nyfiken på dom. Kram från oss i Ribbohyttan.

http://www.ridgen.se

 
Helene

Helene

21 februari 2010 07:39

Tusen tack för grattiset :)
Ni tar så fina bilder på hundarna, en del av dom som ni tagit på Inra har jag på hennes egna sida :)
Hälsningar Helene och släkten

http://www.ghali.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards