Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Lördagsträningen....en kall sådan....

Av Lena Englund - 27 februari 2010 21:40

En dag när allt blev fel från början, några av dom var.... glömda telefoner....hann inte tanka bilen.....hundgodisdelande på motorhuven....trolleri med koppeltrassel... Det sista vet vi inte själva hur det gick till men på något vis så lyckades jag och Roger, när vi höll i varsin hund,att haka loss kopplet från Donna och fästa det i hekayas koppel istället, och det är en BGB hake som är nog svår att få loss med bara händerna ibland  . När vi trasslat färdigt så började vi med lite störningsträning med bl.a inkallning Donna fungerade ganska bra med "bara" ett par turer för att busa med Bibi, Hekaya var riktigt duktig fast hon fick väja för Spike men bilen och värmen hägrade så hon tänkte nog att "jag fixar det här snabbt så får jag gå in i bilen igen.

Sedan körde vi uppletande och så här såg det ut ungefär...en var snabb...en gick lugnt och varsamt....en studsade... en var snabb och vit....och en var ganska lagom. Och någon lämnade sitt visitkort  

Fast det bara var -9 ute så var det riktigt kallt, fingrarna kändes som isklumpar, med andra ord inget mysväder att vara ute i.

Nu sover våra två älsklingar så skönt, Donna i soffan och Hekaya  framför braskaminen försåss  

Måste bara säga Grattis till Lisbeth och Alize för att det gick så bra i Sundsvall, Alize är ju hur fin som helst.

Några bilder från dagen, fler finns/kommer i februari 2010


Donna


 


Donna 



Kibibi 


  


Tessan & Spike

   





Spike

 





Hidaya

   


Hekaya

   



Behöver jag namnge...Donna och Kibibi

   

 
 
Malin, Daya o Bibi

Malin, Daya o Bibi

1 mars 2010 19:25

Tack för idag!! Som vi sagt tidigare - Vad skulle vi göra utan er?? Ni är underbara, känner mig alltid så glad efter att ha träffat er o era underbara tjejer.
Hmm, Daya undrar VEM det var som lämnade sitt "visitkort" som luktade illa efter sig i uppletanderutan?? Fasen vad nonchalant ;-) Hoppas ni har två lika nöjda hundar hemma som vi har. Zzzzzzzzzzzz Ses snart igen, som ni såg dök vi inte upp på träningen... Kramar!!

http://hidaya.se

 
Marita

Marita

2 mars 2010 16:26

Härliga hundbilder i snön, ni får alltid till det så bra med att fota hundarna.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
margit

margit

3 mars 2010 14:29

Underbara hundar du har!! Fina bilder !!!
Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Englund - 29 april 2012 16:32

Idag var det toppenväder, solen lyste från en knallblå himmel och vi packade väskan med träningsgrejer och fika förståss. Vi var nio tvåbenta som invarderade sandtaget på skjutfältet. Eftersom det är länge sedan jag och Donna tränade sök så körde v...

Av Lena Englund - 11 mars 2012 21:01

Idag har varit till Malin, Niklas, Elsa och Bibi och gått en härlig långpromenad i strålande sol. Efteråt grillade vi och myste vid elden och jag fick pussa på Elsa lite extra (det gäller att passa på). Hekaya och Donna var väldigt belåtna och trötta...

Av Lena Englund - 13 februari 2012 20:26

Ikväll har jag och Donna varit och tränat lite tillsammans med Marie-Louise och Elit. Donna var jätteduktig och var helt fokuserad trots Elits försök att få hennes uppmärksamhet. Hon brydde sig inte i alla som sprang mellan Agility delen och lydnadsd...

Av Lena Englund - 6 februari 2012 20:10

Idag har vi varit och tränat både agility och lydnad.....och till min stora glädje, inomhus. Bara känslan att kunna träna under den kalla årstiden UTAN att förfrysa fingrar och tassar är helt underbar. Det sorgliga är att lokalen kommer bara att finn...

Av Lena Englund - 27 januari 2012 21:46

Nu ska jag äntligen försöka sammanfatta mitt långa uppehåll på bloggen. Det har varit tunga månader. Min bror gick hastigt bort i november, och det slog ner som en bomb iform av ett telefonsamtal en söndagkväll. Jag har levt som i en bubbla och har v...

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards