Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Lena Englund - 5 juni 2010 18:17

Tjenare Hekaya här....jo i fredags åkte vi till Altervattnet för en "spårkurs"....dom där tvåbent man bor med har nog inte alla hemma......man kan ju kissa på sig av skratt...kurs för vem???....inte fick då jag å Donna vara med å lyssna.....hur fanken tror dom att man ska lära sig nå`t när man sitter i bilen!!!

Så...alltså...när jag skulle ta mitt "spår" då tänkte jag.....vet inte hur man gör...vet inte hur fort....å va fasen gör man i slutet??? Å kan nå`n tala om vem gubben som följer efter oss hela tiden är....jag känner då han inte.

Jag litade på husse...han kan...han har gått "kurs"... det blev påsläpp..husse sa "ordet"  å sen bar det av ...jag sprang för allt jag var värd...genom snår ...under träd...å över dy...husse snubbla men jag fortsatte...å husse hakade på... Jag lyckades skaka av mig gubben som följde efter...visst är jag bra husse...jag kan nog bli en sån där champinjon en dag ska du se..

Men men... säg den lycka som varar...plötsligt hör jag ett intensivt visslande bakom oss...å vad kommer genom skogen ...jo gubben....så han fick haka på resten för nu var det bråttom i mål....å jag klarade det å fick en älgklöv som var mumsigt god....så nu är jag allt godkänd men måste visst öva på ett "lugnare tempo" det vet jag väl....men jag visste ju inte vilket tempo jag skulle ha.....FÖR JAG VAR JU ALDRIG MED PÅ KURSEN!!!

  


Donna här...jag var på samma "kurs" å jag måste säga att jag fattade vad dom ville men matte.......hon behöver verkligen gå kurs  för när vi skulle spåra på freda´n då hade matte korsat mitt spår med Tereses spår så det blev väldigt mycke lukt....å väldigt rörigt...men som tur är så är man ju en lugn och sansad RR....så den blåknuten matte gjort i spåret löste jag galant.....en sak var lite konstig...en gubbe följde efter oss...jag skällde åt honom några gånger....men han stod kvar...han verkade vilja gå med oss ....hade nog tappat sin hund??

Sen kom då lördag och anlagsprov....jag startade först...och gick lugnt och noga i spåret...oj...en blomma...måste lukta.....följde var bloddroppe...men titta lite bär...hmm gott.....slingrade mig genom skogen.....titta matte va duktig jag är.....å så hitta jag en klöv...jippie!!Det var riktigt kul, man blev väldigt trött....men nu är jag ivarje fall godkänd för det här jippot.


  


 


   


Matte här...vill bara tacka vår domare Kurt för dagen och alla spår du gick med oss...både långsamma och de något snabbare  tusen tack det var två jättetrevliga å lärorika dagar.

Och vår älskade Malin du gick en massa metrar så att vi skulle få spår att följa du är bara bäst, och  jag lovar dig och Terese "jag ska aldrig lägga ett spår närmare än en km från alla andras i fortsättningen"   Kram till er alla som var med den här helgen. 

Och till sist måste jag bara berömma våra vovvar dom är så himla duktiga, tur att vi har dom annars hade vi varit kvar än å irrat i skogen runt Altervattnet...




Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards