Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Lena Englund - 12 januari 2010 20:59

Idag på skogsturen så hade jag med mig boll slungan för att aktivera Donna och kanske kunde den också motivera Hekaya till lite spring. Men...men.... Donna sprang som en galning efter bollen...medans Hekaya stod kvar brevid mig och såg henne försvinna i snöröken bara för att  kunna inkassera belöningen när Donna kom tillbaka med bollen.   Så var det med den snilleblixten...den föll som en sten.


På tal om föll.....Roger stod en bit framför mig beredd med kameran för att få kanonbilder på hundarna när dom stack iväg efter bollen. Så jag gjorde mig beredd ropade till Roger att "NU KASTAR JAG" och slängde iväg bollen, det råkade bli ett väldigt högt kast....väldigt högt..och bollen vände i luften och damp rakt ner i huvudet på min fotograferande man   Det var längesen jag skrattat så mycket, alltså efter att jag försäkrat mig om att han inte fått hjärnskakning.  

Dagens bilder finns under Bilder 2010. (Dock inte någon på huvudträffen av förklarliga skäl)



På kvällen gick vi iväg till Canis Hundcafé. Vi träffas där varje Tisdag 17:30 för att först gå en promenad och sedan avsluta med gofika både till hundar och dess ägare. Det var väl ett tiotal hundar ikväll, vilket är bra, och Hekaya som inte varit på länge hon tog fram sin sura min, som vanligt, och fräste till åt en och annan hund som "råkade" gå framför eller bakom henne, eller "kanske" tänkte titta på henne. Det finns alltid något hon irriterar sig över hon tror att alla mobbar henne.


Donna skötte sig så där ibörjan av promenaden hon tyckte allt var jättekul och gav mig den där blicken " jag kan hälsa på alla visst får jag" men nej, nej och åter nej blev svaret från matte. Efter halva promenaden så blev hon som bedövad det var hundar överallt , bakom, framför, på sidan och flera som gick åt fel håll!!

Så Donna gick som en prinsessa brevid mig resten av vägen tillbaka till caféet där fick hon och vår andra älskade (trots morren) Hekaya gobitar från köket, vilket var mums.

Det var den dagen nu sussar båda två   i varsin soffa som vanligt och kvällen är räddad.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards