Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Lena Englund - 23 januari 2010 20:18

Dom senaste dagarna har mina söta vovvar fått mycket att tänka på. Det började med att jag köpte ett nytt fint halsband till Donna en ställbar dressyrlänk,nåja...numera är halsbandet bara ställbart med lite våld efter det att "miss" Donna försökt tugga bort den ställbara knappen.

Donna har ju haft problem med sitt ena öra, skakat och skakat, och jag har rengjort och hållt dom torra, men när man har en hund som ALLTID dyker i snödrivorna så har jag väl missat någon gång och vi tror att det blivit svamp i ena örat.  Jag fick ivarjefall tips av Malin att köpa Oto clean som man droppar i öronen i ca.sju dagar, det är receptfritt och bra att börja med.

Gissa om dom gillar det, inte speciellt, båda (Hekaya har också besvär med ena örat så hon slapp inte undan) går in på toaletten ,till Donna kastar man in en godis före då går det snabbt att komma in men man måste vara kvick att stänga dörren för hon gör en kastvändning och ska ut igen när hon tagit godisen.

Väl därinne så blir det ett svettigt pass att hinna droppa i båda öronen utan att dom skakar på huvudet på en gång så allt far ut innan man masserat in det, sen är det bara att öppna dörren och ropa in nästa patient  

Sedan har mina båda damer "glömt" bort vissa regler som t.ex att: inte skälla på grannen när han står i köksfönstret, inte vara i köket när vi lagar mat, sitta innan man får någon mat, inte äga ensamrätt på sofforna och att det faktiskt bor fler personer i vårat kvarter som har rätt att gå på "våran" gata och att vistas utomhus utan att bli utskällda m.m. Och så ett sista tillägg, något som har fungerat såååå länge för den lilla sötnosen,  bara för att man är så himla söt så får man inte göra som man vill jämt och det hjälper inte att bli sur och "grymta".

Men allt eftersom dagarna flyter på så lär vi oss något nytt om våra fyrbenta och dom om oss   och imorgon ska vi ut i skogen och träna igen det blir jättekul.

Finns lite nya bilder på Hekaya och Donna under Bilder 2010. 

Nu ska jag gå och tränga ner mig i soffan......


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards