Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Lena Englund - 18 januari 2010 18:06

I söndags var det äntligen dags att börja träna med hundarna igen. Vi åkte till skogen vid 11. Therese och Spike åkte med oss och Malin med Hidaya och Kibibi kom från Luleå.  

Jag och Roger la varsitt spår till våra hundar ett längre till Hekaya där jag grävde ner apporterna  och ett kortare till Donna med en leksak i slutet.

Hekaya klarade sitt spår galant grävde fram alla apporterna och hittade slutapporten, det enda som var lite svårt för henne var att jag hade lagt en ögla och den fick hon vända och gå tillbaka en bit innan hon tog upp spåret rätt igen. Donnas spår var kort och hon tittade på mig som att "vad ska jag göra i djupsnön, jag SER ju att någon har gått här, dumma människor" men hon slog ner nosen och den förde henne hela vägen till slutet där leksaken låg.

Därefter fick Hekaya göra ett personsök som hon verkligen älskar. Jag drog iväg plumsande och flåsande i djupsnön, och för att göra det lite svårare klättrade jag upp på några betongklumpar (stridsvagnshinder tror jag att det är) som stod i rad så hon inte kunde se mina spår i snön, hoppade mellan dom och fortsatte mellan några träd där det inte var så mycket snö för att sedan plumsa vidare det blev väl några hundra meter. Till sist damp jag ner bakom några träd och ringde Roger så han fick kommendera henne. Jag kan säga att det tog ganska lång tid för mig att gå sträckan och jag var totalslut men för Hekaya gick det snabbt, hon skuttade fram som en dåre och sprang rakt på mig där jag låg och hon var knappt andfådd, ( hmm....dags att börja jogga igen   ).

Hekaya är i varjefall himla duktig på att söka och jag ser att hon gillar det.

Sedan fick Donna söka Roger hon stack iväg som ett yrväder men glömde koppla på nosen, hon kom tillbaka utan att ha hittat honom och jag kommenderade iväg henne igen, så höll vi på ett tag sedan fick Roger vissla när hon sprang ut och då fattade hon vad hon skulle göra och hittade husse på sitt gömställe.


Det blev några bilder från dagen och dom finns under bilder 2010  ni kan se fler bilder via länken "Spike".

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg handlar om hur vardagen med mina två underbara RR, Norridge Hekaya & Lion Queen Donna Karen af Atle kan se ut. Vi gör allt tillsammans och njuter av varje minut.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inlägg

Utställningar

Bilder 2012

Bildarkiv

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards